پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۵۹:۱۷

مدیر کل بنادر مازندران :
ظرفیت بنادر استان به ۱۱/۵ میلیون تن در سال افزایش یافته است

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد در سال‌های اخیر گفت : ظرفیت این بنادر در حال حاضر به ۱۱/۵ میلیون تن در سال رسیده است. به گزارش باشگاه خبری  فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس سیاوش رضوانی با تشریح وضعیت بنادر استان مازندران در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی گفت: با زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد ظرفیت خوبی در شمال کشور ایجاد شده است. وی خاطر نشان کرد: بندر نوشهر تا قبل از انقلاب تنها ۴ پست اسکله داشته در حالی اکنون از ۱۱ پست اسکله برخوردار است و ظرفیت آن نیز از ۱ میلیون تن به۴ میلیون تن در سال رسیده است.

مهندس رضوانی افزود: در بخش احداث انبارهای سرپوشیده نیز از ۴ هزار مترمربع به ۷۰ هزار مترمربع افزایش یافته ضمن اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در بندر نیز تقریباً به روز شده است. وی افزود: در قبل از انقلاب کشتی‌ها با تناژ پایین وارد بندر نوشهر می‌شدند در حالی که اکنون با برخورداری از عمق ۵ متر کشتی‌هایی با ظرفیت ۶۵۰۰ تن در این بندر پهلو می‌گیرند. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه بندر نوشهر تنها بندر استان است که در پیش از انقلاب ساخته شده خاطر نشان کرد: بنادر فریدونکنار و امیرآباد پس از انقلاب ساخته شده است و ظرفیت سالانه بندر فریدونکنار با ۳ پست اسکله ۱ میلیون تن و بندر امیرآباد با دارا بودن  ۱۵ پست اسکله ۶/۵ میلیون تن است.

وی پیگیری موضوع گردشگری دریایی را  از تکالیف بنادر مازندران برشمرد و خاطر نشان کرد: در صورت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه، اشتغالزایی خوبی در سطح مناطق ساحلی استان صورت می‌گیرد. رضوانی آزاد سازی سواحل را از دیگر اولویت‌های خود در سطح استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری مراجع ذیربط طی ۲ سال اخیر بیش از  ۲۵ کیلومتر از سواحل استان آزاد سازی گردید و پرونده‌های زیادی نیز در این زمینه در محاکم قضایی در حال پیگیری است.



  کد خبر : 3519
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :